Friday, December 19, 2008

Internet millionaires?

Salam ( peace be upon you )
This is a malay post.

Ni lah kononnya rahsia buat duit online. setiap kali org tulis post yg bertajuk duit, online, mesti org akan kaitkan dgn jutawan dan jadi kaya.

stereotype kn? apa pun yg nk di kongsi ni bukanlah utk jadi jutawan. kalau aku jutawan, xla aku buat blog ni. mungkin aku buat blog personal utk crita khidupan seharian. tajuk blog : LIVING THE DREAM. cewah

sejujurnya, income yg MAMPU aku buat hanyalah dlm 100-300 sebulan melaui internet. yg offlne kita crita lain hari ok.

ok lets get started

apa yg sbnrnya aku buat?
jual BAJU N KASUT

medium yg digunakan di interntet ialah SOCIAL NETWORKING
bukan website.



sbb

1) aku xpndai buat website
2)xpndai cari traffik
3)malas nk kluar duit bli domain
4)aku mmg pemalas orgnya

kalau ada yg blum baca post aku mngenai MAKING MONEY WITH SOCIAL NETWORKING,
boleh bca post sebelum ni.

APA YG ONLINE NYA JUAL KASUT N BAJU?

1) promotion
2) payment
3) order

aku xpunya kedai utk jual kasut n baju2
aku hanya ada profile MYSPACE & FRIENDSTER
tula aku kata online business

jual kasut tu time dlu2 wktu hbs SPM.
skg dh xda supplier

ok, how things work?

Client view ms or fs -> order (dgn bg msg kat ms or fs) ->
bayar (aku confirm kn pmbayaran dgn cek akaun bank secara online MAYBANK2U, CIMBCLICKS) -> aku post baju yg di order kpd pembeli

utk yg nk order printing baju in bulk (design sendri)

Client view ms or fs -> email design yg nk di print -> aku bg quotation ->
client bayar deposit (aku confirm kn pmbayaran dgn cek akaun bank secara online MAYBANK2U, CIMBCLICKS) -> aku email tukang print design, kuantiti etc2 ->aku post baju yg di order kpd pembeli -> client byar baki

cool kn?

aku hnya perlu duduk dpn lptop kat hostel n tgk duit roll in masuk akaun
cek duit masuk pun pakai internet jgk

kasut pulak, aku guna tripod sja
website free

promo ckit2 guna friendster, org cek, pastu jmpa la pembeli.

time jual kasut ni, kasut sikit, jual pun skejp. so, xblh la crita pjg2.
tp, untung satu kasut smpai 50-150 SEPASANG

laaagi best. kn kn kn?

mungin ada yg ckp "ala, stakat sratus dua, apa la sgt.."

ya, aku sedar yg income aku sgt ckit. tp , siapa di dunia ni nk bg 100 free2 kat kita??
skg ni tgh brusaha nk buat 1k-2k tiap bulan

kalau ada sesiapa yg dh bjaya beniaga time study ni, kongsi la pglaman ok?

p/s- aku kurang berminat bisnes MLM, sebab aku xpndai bckp. kalau korg ajak aku msuk MLM, aku dh cipta MLM sendiri. drpada kmu msuk MLM org, baik kamu join MLM yg aku cipta
max untung 64k, modal permulaan 150, produk- baju. MLM paling senang blk modal.

oleh krana dah bosan dgr MLM, akhirnya aku cipta MLM sendiri.
MLM ni bukan pnipu, cuma tgk bakat seseorang tu la.. kalau dia boleh bckp n yakin kan org, join la. tp pilih la produk yg bermanfaat sikit.





sesiapa yg dh berjaya generate income guna internet ni, Pls kongsi tips @ crita!

nanti aku sambung crita import export culture = business