Thursday, December 25, 2008

Cameron johnson | The best business man ever!

salam
peace be upon u

this is a malay post

kamu kenal cameron johnson?
kali ni sengaja aku tulis post dlm bhsa melayu supaya senang paham

kamu pernah terbayang jumpa donald trump x time umur 8 tahun?

ni qoute yg dia cipta sendiri


"True prosperity isn't something you take from the world: it's something you share with the world."

-Cameron Johnson, You Call the Shots

fyi, u call the shot tu tajuk buku yg dia tulis. aku nk beli nanti ni. xksh la 100 rgt pun.


cameron johnson ni sekarang berumur 23 tahun. tua 4 tahun dari aku, tp dia ada lebih 12 company yg berjaya.

dia start bisnes umur 6tahun! jual sayur dari rumah ke rumah. time tu belum la dia dpt income puluh2 ribu ni.. umur 9tahun, dia dihadiahkn komputer n printer utk xmas present oleh parents. dgn komputer n printer tu, dia buat bisnes printing pulak. umur 9 tahun tuuu! aku jual kacang time umur aku 9 tahun. kacang NIPS . tau?

umur dia 12 tahun, dia berniaga di ebay. time tu dia kata, ebay bru start. dia jual baenie babies.
jualan dia? 50k USD dlm masa setahun.

bayang kn budak drjah 6 buat bisnes kat ebay dpt buat jualan 50k!http://deangifts.com/beanies.jpg

macam na dia buat? aku malas nk type. hehe
panjang sgt.
tgk vid ni ok


kehebatan dia ni xterkata lah.
ni aku sedia kn links utk kamu baca

cameron johnson bios
official website

5 comments:

thefourtharif said...

sometimes people are born to have specialties in certain areas... and if they're lucky enough, they can go on and become a successful person faster that anybody else... Once in a blue moon...

Hmmhh... I wont be surprised if one day u are walking on the same path as this guy..

Bisnes Harian said...

amin ya allah
thnx abg asrih!

Yaya said...

i started my biz 'jual kuih' to my schoolmate when i was in standard 1.suruh mak bwk bekal then jual kt kawan2.haha.

Admin said...

wahhh
xlama boleh jadi jutawan mcm cameron
hehe

Samdaddycool said...

..seriously.. respek tahap gaban!